K čemu mi je starší ségra?

V dětství mít starší sourozence není zas taková radost, jak se může na první pohled zdát!
Starší sourozenec je rival, se kterým soupeříte o přízeň rodičů, ale také se musíte o vše dělit. U nás bylo buď "všichni stejně, nebo nikdo nic"! Takže jsem jako hodně malá byla naštvaná, že ty ségry mám - kvůli nim jsem přece nemohla mít hračku, kterou jsem si přála, apod... Další nevýhodou je, že starší sourozenec je samozřejmě samostatnější, šikovnější, apod...a bohužel se nedá vyhnout srovnávání! :-(
Ať už to byl kdokoliv, babička, teta, rodiče nebo třeba učitelka ve škole (měli jsme se ségrou stejnou třídní) všichni mi říkali - "to Mirunka je šikovná, podívej co umí", nebo učitelky oblíbená věta na mou adresu: "No, není to Mirka"!

Opravdu to není nic příjemného a lehce se tak dá srazit sebevědomí na minimum, které se pak v dospělosti zase snažíme horko těžko získat zpátky! Pocit, že stejně nikdy nebudu jako ona, ze mě udělal pohodlného člověka bez potřeby se zlepšovat...protože ocenění bych se stejně nedočkala. Dnes vím, že se zdokonalujeme pro sebe a ne pro druhé a pro pochvalu.

Mě ale naštěstí velmi podporuje (i když by vůbec nemusela) právě starší ségra, která mě v dětství tak štvala! :-)  Ale tak už to bývá...vztahů si začínáme vážit a řešit je až v dospělosti, místo toho abychom si pěstovali zdravý vztah už od mala.

Se ségrou jsme každá úplně jiná... Ona stále studuje, já skončila na střední, ona umí jazyky, já stěží žbleptnu anglicky, ona má ráda kreativní činnosti, tanec...já radši zajdu s kamarády na pivo...a mnoho dalšího, ale i tak jsme si k sobě našli cestu. Trvalo to nějaký ten pátek, ale stálo to za to! Ona totiž stojí (nevím jestli si to uvědomuje:-) ) za téměř všemi mými úspěchy. Nejenom, že mě inspiruje, tím co dělá k seberozvoji, sebepoznání a vzdělávání obecně, ale také mi pomohla v nelehkých obdobích mého života. Např. díky ní jsem poprvé začala bydlet v Praze a tím vlastně "nastartovala" mé působení v hlavním městě. Také mi několikrát zařídila pracovní místo, kde zrovna pracovala...tím jsem si mohla rozšířit obzory, něco se naučit, poznat nové lidi a zažít nové věci. Vždy mě brala na své akce mezi své známé a kamarády (a snad se nestyděla a nebála se toho, že ji udělám ostudu)!

Mohla bych jmenovat další a další věci, které mě naučila, věci, se kterými mi pomohla...
Díky tomu, že ve mně věří mám teď skvělou práci a nejenom, že spolupracujeme v zaměstnání, ale také jsme teď začali pracovat např. na projektu "Mám ségru", kvůli kterému Vám teď tohle píšu!
Prostě mít starší ségru je po všech stránkách výhoda! A snažte se to pochopit, co nejdříve a utužujte vztahy už od dětství! Na stokrát se vám to vyplatí!

Já mám skvělé ségry (ano mám dvě a obě starší), které jsou pro mě vzorem a velkou inspirací začít žít život, takový jaký chci!

Zdenka

Komentáře

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Novinky

Anketa

Máte sourozence?

Ano 41 85%
Ne 7 15%

Celkový počet hlasů: 48